I když se otevřelo prakticky všechno, co mohlo, přesto se řada byznysmenů rozhodla pracovat z pohodlí svého domova, kde je přece jenom chráněna před možným rizikem nákazy, které venku stále je. Ostatně i odborníci stále doporučují pracovat formou home office, pokud to zaměstnání daného člověka dovoluje. Jenže řada podnikatelů narazila na jednu nepříjemnost či nevýhodu toho, že se musí pracovat z domova. A sice nemohou pořádat pohovory nebo nemohou se setkávat s obchodními partnery. Naštěstí to lze i po telefonu, jenom je dobré dodržovat několik pravidel, které pomohou s výběrem toho nejlepšího zaměstnance nebo nejspolehlivějšího obchodního partnera.
Zkuste si zjistit vždycky co nejvíc
Žijeme ve světě sociálních sítích, což znamená, že si člověk může o jiném člověku mnoho zjistit, i když ho zatím ještě nevidí nebo s ním nemluví. Proto jak u zaměstnanců, tak u možných obchodních partnerů se snažte zjistit co nejvíc informací. Nebudete se muset tolik vyptávat, navíc si o člověku už skrze jeho sociální sítě uděláte jistý obrázek, díky němuž budete vědět, jak s daným člověkem komunikovat.
Vždycky volejte z příjemného prostředí
Nikdy nemůže být rozhovor úspěšný, pokud nejste v příjemném prostředí. Ať už budete provádět pohovor skrze telefon nebo prostřednictvím videohovoru, musíte se cítit příjemně především vy, proto si najděte místo, kde je vám dobře a kde vás nikdo nebude několik minut vyrušovat.
Zjistěte, v jakém stavu je technika
I když máme mnoho možností, jak vést rozhovor z domova, přesto je třeba upozornit na fakt, že technika může selhat. Proto si zkontrolujte, v jakém stavu je počítač nebo notebook, případně jestli je telefon nabitý, aby nedošlo k přerušení hovoru. U notebooků si raději také zkontrolujte baterii, ale větší důraz klaďte na internetové připojení. Pokud není internetové připojení dostatečně silné, může docházet k výpadkům či k podobnému přerušení.